Polityka prywatności
Dążąc do uzyskania pełnej transparentności działań naszej Kancelarii na stronie www przygotowaliśmy dla Państwa dokument, w którym znajdą Państwo wszystkie informacje na temat zasad i sposobów przetwarzania danych osobowych współpracowników, klientów, kontrahentów i innych osób kontaktujących się z Kancelariąoraz wykorzystywania plików cookies.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych będzie Agnieszka Metelska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego i Rzecznika Patentowego Agnieszka Metelska ul. Warowna 3 lok. 13, 02-654 Warszawa, dalej jako „Kancelaria” lub „my”. Możesz się z nami kontaktować w następujący sposób:
– listownie na adres: ul. Warowna 3/13, 02-654 Warszawa
– przez e-mail: kancelaria@metelska.pl
– telefonicznie: (+48) 509 897 090
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Przetwarzamy dane w następujących celach:
– wykonania usługi prawnej, obrony przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń,
– nawiązania współpracy, marketingu w zakresie uznanym za dozwolony przez samorządy zawodowe,
– realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Kontaktując się z Kancelarią za pośrednictwem poczty elektronicznej, przekazują nam Państwo swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości, imię i nazwisko, adres czy numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt.
Treść korespondencji i dokumentacji może podlegać archiwizacji. Kancelaria nie jest w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Mają Państwo prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką Państwo prowadzili z Kancelarią (jeżeli wiadomość podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nadrzędny interes, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami.
Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności instytucjom uprawnionym do kontroli działalności Administratora lub instytucjom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Państwa dane mogą być przetwarzane przez podwykonawców Kancelarii, czyli przez podmioty, z których usług korzystamy przy przetwarzaniu danych.
Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Okres przechowywania danych osobowych
Kancelaria przechowuje dane przez czas uzasadniony realizacją zlecenia prawnego lub przez okres wynikający z przepisów prawa.
W sprawach nieuregulowanych powyżej zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
Twoje uprawnienia
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Ci następujące prawa: dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych. Prawa te przysługują w przypadkach i w zakresie przewidzianym przez obowiązujące przepisy prawa. Ponadto, jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody przysługuje Ci prawo do jej wycofania w dowolnym momencie, co jednak nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem udzielonej zgody. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednak wynik takiego zautomatyzowanego przetwarzania nie będzie powodować skutków prawnych lub wpływać w sposób istotny na prawa osób, których dane dotyczą.
Bezpieczeństwo
Gwarantujemy Państwu poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
Ciasteczka
Jeśli skomentujesz coś w witrynie, będzie można wybrać opcję zapisu nazwy, adresu e-mail i witryny internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Ciasteczka wygasają po roku.
Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. Nie zawiera ono żadnych danych osobistych i zostanie usunięte, kiedy przeglądarka zostanie zamknięta.
Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.
Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.
Osadzone treści z innych witryn
Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.